Monday, May 22, 2017

May I present Mr Fox - 2


Mr Fox är - pryder en tygkasse jag köpte hos IKEA. Eftersom den var så billig så var det ett fynd.
Mr Fox is – embellishing a tote bag I bought at IKEA. As it was so cheap I knew it was a good bargain.  
Från början hade jag absolut inga planer på att pynta en färdig tygkasse eftersom jag troligen kunde sy en för en mindre summa pengar.
From the beginning I had absolutely no plans to embellish a finished tote bag as I could probably sew one for a less amount of money.
Användning av tygväskor sparar på plastpåsar och plastpåsar är inte bra för miljön, så jag tror att vi "tygnördar" kan göra skillnad genom att göra tygväskor och använda dem istället för att köpa nya plastpåsar varje gång.
Using fabric bags saves on plastic bags, and plastic bags are not good for the environment so I think we “fabric junkies” can make a difference by making fabric tote bags and use them instead of buying new plastic bags every time.
Facts about designs/fabrics etc:Design with quote is from fruBlomgren in a collection called  MR. FOX PORTRAITS, 4 Designs with Mr Fox in appliqué frames
Tote bag from IKEA






2 comments:

  1. Underbart!
    Jag är helt övertygad om att "vi tygnördar" kan göra skillnad.
    Väskor är så kul att sy och så bra att vi ger bort eller använder själva, tycker jag.

    Dollandesign

    ReplyDelete